Thrillers & Spanning

Phoebe Morgan – Het resort

Phoebe Morgan – Het resort

Felicity, Grace, Hannah en Alice zijn vier vriendinnen die elkaar jaren niet hebben gezien. Felicity is met haar liefde naar Amerika verhuisd. Grace is introvert en komt bijna niet meer buiten. Alice is lerares, maar heeft een heleboel problemen. Hannah is net moeder geworden en slaapt voortaan heel erg slecht.

Felicity vindt dat het tijd is om elkaar weer te zien en heeft voor haar verjaardag een droomreisje naar Botswana geregeld. Als de vriendinnen aankomen bij hun luxeresort overspoelt hun meteen een gevoel van onbehagen. Het resort ligt erg afgelegen en ze hebben geen bereik. Ze zijn afgezonderd van alles en iedereen. Wat ze niet weten, is dat de jacht nu pas begint. En zij zijn de prooi…

‘Het resort’, begint meteen met een proloog waardoor je weet dat er iets helemaal verkeerd is gegaan. Het boek bestaat uit drie delen. Het eerste deel gaat voornamelijk over de onderlinge relaties van de vriendinnen en de problemen waarmee ze struggelen. Hierdoor krijg je al een redelijk goed beeld van de personages. Ook de reis naar Botswana en de aankomst in het resort komt aan bod.

Het tweede deel speelt zich twee jaar eerder af en hierdoor kom je nog meer te weten over de vriendinnen en wat er zich toen heeft afgespeeld. Dit deel is een heel stuk korter dan het eerste deel. Ook het derde deel is niet heel erg lang, maar hier vallen alle puzzelstukjes op hun plaats.

De mysterieuze en duistere sfeer in het resort is goed op papier gezet, maar toch miste ik de nodige spanning. Ook het plot viel mij persoonlijk een klein beetje tegen. Ik had eigenlijk een veel spannender verhaal verwacht. Toch heb ik voor een heel groot deel genoten van dit verhaal. Mede doordat je steeds vanuit verschillende perspectieven leest en de vlotte schrijfstijl. De cover vind ik trouwens ook schitterend!

Ik wil @harpercollins_holland heel erg bedanken voor dit recensie-exemplaar! 

Dit boek krijgt van mij vier sterren.
Recensie geschreven door Silvie

Waardering: 4 uit 5.

Boekspecificaties
Titel: Het resort
Auteur: Phoebe Morgan
Genre: Thriller
Uitvoering: Paperback
Aantal pagina’s: 288
Uitgever: HarperCollins
Verschijningsdatum: januari 2022
ISBN: 9789402708950

Plaats een reactie