Thrillers & Spanning

Sietske Scholten – De fatale uitweg

Sietske Scholten – De fatale uitweg

De dochter van Annemijn en Pieter verongelukt op een zondagmiddag. De dader is doorgereden. Tot die dag leek het huwelijk van Annemijn en Pieter perfect, maar de waarheid is dat het door deze verschrikkelijke gebeurtenis nog verder is gaan wankelen.

Kan Annemijn er achter komen wie de dader is? En kan ze haar huwelijk met Pieter nog redden?

‘De fatale uitweg’ is een kort verhaal, geschreven door Sietske Scholten. Ik had al eerder wat van deze schrijfster gelezen en dat was mij goed bevallen. In dit verhaal maken we kennis met Annemijn en Pieter. Redelijk snel komt het verschrikkelijke nieuws over hun dochter…

Daarna wordt er gebruik gemaakt van flashbacks. Hierdoor kom je meer te weten over de relatie van Annemijn en Pieter. Het lijkt allemaal niet zo perfect te zijn als dat de buitenwereld denkt.

Doordat het verhaal redelijk kort is ligt het tempo hoog. Ook de vlotte schrijfstijl zorgt er voor dat je door het verhaal vliegt. Toch vond ik dit persoonlijk niet het beste verhaal van Sietske en ik vond het hoofdpersonage ook rare keuzes maken. Ondanks dat wil je heel graag weten wie de dader is van het dodelijk ongeluk en hoe het verhaal zal aflopen.

Ik had dus een beetje een dubbel gevoel bij dit verhaal. Misschien als het verhaal wat uitgebreider was geweest dat het dan een wat hogere beoordeling van mij had gekregen. Toch is ‘De fatale uitweg’ zeker wel leuk om eens tussendoor te lezen.

Dit boek krijgt van mij drie sterren.
Recensie geschreven door Silvie

Waardering: 3 uit 5.

Boekspecificaties
Titel: De fatale uitweg
Auteur: Sietske Scholten
Genre: Thriller
Uitvoering: Paperback
Aantal pagina’s: 170
Uitgever: Blogroman
Verschijningsdatum: april 2015
ISBN: 9789492270009

Plaats een reactie